Bangkok - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Ashley & Ruben - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Ashley & Ruben - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Ashley & Ruben

22 Juli 2015 | Duitsland, Düsseldorf

Lieve kijkbuiskinderen,

Nadat Carsten en Hans ons met grote zorg en veiligheid op het vliegveld in Düsseldorf af hadden gezet en niet te beroerd waren om nog even een drankje te doen, stapten wij na alle formaliteiten het vliegtuig in. Ondanks de 30 rijen die ons scheidden hebben wij ons prima vermaakt. Ashley heeft hoofdzakelijk de binnenkant van haar ogen bekeken, Ruben daarentegen vermaakte zich prima met het gekibbel van zijn buurmannen. Zo kwamen wij 's morgens vroeg aan in de zandbak van Abu Dhabi. Na enkele uren en wat vertraging, vervolgden wij onze reis. 18:40 lokale tijd (voor de Hollander 5 uur later), zetten wij voet aan Thaise bodem. Eenmaal met een stempel in ons paspoort bereikten wij de uitgang. Hier trokken wij nog even een stuks of 50 flappen uit de muur alsof het niks was (wat het eigenlijk ook niet is, 35 Bath = 1 euro). Buiten vonden wij een taxichauffeur die ons naar ons bedje voor die nacht bracht. Na een soepele autorit stapten wij de dampende stad in en liepen snel ons hotel binnen waar wij regelrecht in slaap vielen. Gelukkig zaten wij nog in ons Hollands ritme en waren wij beide klaarwakker rond de klok van drie uur. Waarop wij creatief improviseerde en van deze tijd gebruik maakten om beter bekend te raken met de bezienswaardigheden die Bangkok te bieden heeft. Nadat we onze slaap hebben kunnen hervatten zijn wij 's middags richting Grand Palace getrokken. Waarvoor we de nodige vervoermiddelen hebben gebruikt, hiervan een kleine opsomming:
- Minivan
- Skytrain
- Chaos Phraya Express (oftewel boot)
- Metro
- Lange benen en zere voeten

Zonder al te veel moeite kwamen we aan bij het paleis, helaas na sluitingstijd. Niet getreurd bezochten wij om de hoek: Wat Pho, de grootste en oudste tempel van Bangkok. Ook heeft Wat Pho de langste van ze allemaal, met een boeddha van 46 meter.
Tegen het eind van de avond bezochten wij China Town. Na heel wat voedselkraampjes met twijfelende blik aangekeken te hebben, zijn deze wereldreizigers toch bij de McDonalds beland. Misschien dat wij later ons aan een vers (soort van vers) kippenpootje of iets dergelijks wagen. Hier eindigt ons avontuur voor vandaag.

Snaveltjes toe en oogjes dicht.

• 22 Juli 2015 - 21:44

Hans En Jüstine:

Hallo Zaza en Zoef,
    Hatsikidee, gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Heeft de mam ook geen buikpijn meer. En dan meteen al aan de cultuur. Tsja, die Mac Donald's hadden wij in dit geval ook gedaan denk ik. Die bijzondere kippenpootjes hebben wij in China ook fijn laten liggen. Een lokaal restaurantje biedt wellicht uitkomst en met zo een dikke portemonnee moet dat kunnen toch ? Wat is openbaar vervoer toch leuk hè ?
    Hoe ziet de rest van de week eruit ?
    Wij zijn druk met inpakken. Bor de Wolf is klaar met werken. Morgen de auto in het sop en krentenbolletjes kopen en dan kunnen we ook gaan.
    Veel plezier met jullie avontuur, doe voorzichtig !

groetjes, pap en mam

• 25 Juli 2015 - 23:55

Carola Hensels:

Hallo wereldreizigers, Gelukkig goed aan gekomen. Dat scheelt al, neemt wat onrust weg.
    Nee, ga maar lekker genieten van jullie vakantie. Jullie hebben er ook hard genoeg voor gewerkt. De foto's zijn mooi, maak er maar veel kunnen we thuis ook mee genieten. Die Boeddha is echt te gek. Dat ding is echt Bling , bling. Kijk maar goed uit met eten , niet dat jullie ziek worden. Zoek een beetje fatsoenlijke eet tent uit. Verder veel plezier en geniet maar heerlijk. Bij ons zijn we flink aan het werk. De vloer is gedaan, Flits kan bijna schaatsen. Nu maar zo houden.
    Pap heeft twee dagen geverfd. Gisteren begonnen met ramen en gordijnen wassen en vandaag de boel als goed ingeruimd.
    Nu alleen nog maar de kast en boekenrek. Ook nog wel genoeg werk.
    Zelf vinden wij het wel mooi geworden. Voor de rest alles rustig hier.
    Vandaag wel flinke storm geweest in Nederland. Veel schade in het hele land.
    Groetjes en liefs van pap en mam.