Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ashley & Ruben - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ashley & Ruben - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Ashley & Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ashley & Ruben

25 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Na drie dagen radiostilte zijn we er weer. Het drukke Bangkok hebben we achter ons gelaten en zijn gearriveerd in Chiang Mai. De nachttrein zat helaas vol daarom hebben wij ons een ritje in de VIP-bus laten aansmeren. Om 7.00 p.m. zouden we richting het noorden vertrekken dus hadden we ’s middags nog even de tijd om ook een rustig plekje op te zoeken in Bangkok. Op het dakterras van de River view club, 8 verdiepingen boven de stank van Bangkok, hebben wij ons prima vermaakt.

Om negen uur mochten wij eindelijk plaats nemen in de VIP-bus. Begeleid door een heerlijk onvervalste shemale gingen wij richting Chiang Mai. De volgende ochtend, rond zeven uur, stonden we in Chiang Mai. Met Ashleys goede zin en Rubens ochtendhumeur gingen we opzoek naar een slaapplek. Al snel viel ons oog op Sunny Hostel. Hier reserveerden we een kamer voor 500 THB, dropten we de bagage en namen nog snel een douche. Okselfris liepen wij daarna het “veel rustigere” Chiang Mai in op zoek naar de mooiste Tempels. Al snel stonden we in Wat Phra Sing en snel daarna in Wat Chedi Luang. Dit zorgde ervoor dat we al veel Boeddha’s gezien hadden en daarom de andere 150 tempels links hebben laten liggen. Toen was het tijd om ons even lekker te laten verwennen met een beroemde Thaise massage, helaas geen happy ending.

Langzaam viel de avond en gingen wij op zoek naar voer. Zo belandde wij in een op het oog lijkend gezellig straatje. Snel vonden wij een leuk restaurantje dat aardig vol zat. Nadat we ons eten besteld hadden kwamen de huisdieren te voor schijn, deze hadden geen haren dus aaien zat er niet in. Wel hadden ze voelsprieten en konden ze aardig snel lopen. Nadat we de eerste kakkerlak zagen volgden er nog drie. Het personeel was iets minder onder de indruk dan Ashley en trapte ze rustig naar buiten. Voordat we op konden staan kwam ons eten er al aan. In rap tempo hebben we onze bordjes toch maar leeg gegeten zonder er al te veel bij na te denken.

Toen we eindelijk weer op straat stonden vervolgden wij onze avond naar de Night Bazar. Hier lieten wij onze afdingvaardigheden helemaal los gaan, helaas wierp dit weinig vruchten af. 500 THB voor een horloge was toch niet genoeg, gelukkig is dit een dagelijkse markt dus wellicht vanavond nieuwe ronde nieuwe kansen. Op de terugweg naar onze slaapplek door dezelfde straat als waar we gegeten hadden viel ons de sfeer in de vele barretjes om ons heen pas echt goed op. Het concept dat we in iedere bar tegenkwamen was als volgt: één westerse man op leeftijd met drie Thaise meisje om hem heen. Zelf hadden we nog wel zin in een biertje en besloten dit schouwspel nog eens van dichtbij te aanschouwen. Gelukkig waren we niet de enige en was er nog een Nederlands stel die ook het idee hadden dat ze niet in een doorsnee uitgangsstraat beland waren. Na een gesprek met deze kleuterjuf en politieagent zijn we weer naar ons hostel gelopen.

Vandaag hebben we een rustdag om morgen vroeg naar Chiang Rai te vertrekken.

Tot de volgende keer maar weer!

• 25 Juli 2015 - 23:38

Carola Hensels:

Hallo Ruben en Ashley, leuke reisverslagen. Zo te horen maken jullie toch al het een en ander mee.
    Hoe is het weer? Las in het eerste verslag dat jullie toch maar naar Mc Donald zijn gegaan voor het zekere.
    Hoe is de hygiëne dan met het eten op straat? Vandaag kregen jullie bezoek van de kakerlaken, ook apart tijdens het eten. Zou Ashley wel eens willen horen gillen. Grapje! Geniet maar heerlijk, maar wees wel voorzichtig. Tot gauw Mam xxx

• 26 Juli 2015 - 00:24

Audrey En Eloy:

HI guys! Leuk zeg om te lezen!
    Ben benieuwd naar jullie aankomende beestachtige avonturen Veel plezier nog!
    Groetjes en kusjes vanuit Bosnië van Eloy en mij!