Chiang rai, Jungle - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ashley & Ruben - WaarBenJij.nu Chiang rai, Jungle - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ashley & Ruben - WaarBenJij.nu

Chiang rai, Jungle

Blijf op de hoogte en volg Ashley & Ruben

26 Juli 2015 | Thailand, Chiang Rai

Lieve smurfen en smurfinnen,

Door grote drukte en verre afzondering heeft dit verslag even op zich laten wachten. Aangekomen in Chiang Rai brachten we een bliksembezoek aan de "White Tempel". Verder verkenden we de stad en boekten we een trekking tour voor de komende twee dagen en zo kon het echte avontuur beginnen.

De volgende dag werden we om half elf 's ochtends opgehaald bij ons hotel door onze gids luisterend naar de naam Songkian, kortweg Kian en voor ons deze twee dagen "uncle Kian". Deze rijstboer was zelf lid van een bergstam genaamd de Karen en met hem gingen we op zoek naar andere bergstammen die verstopt lagen in het regenwoud.

Om eerst nog even de toerist uit te hangen werden we afgezet aan de oevers van de Kok om per longtailboot een bezoek te brengen aan het Ruammit Elephant Camp. Hier hebben we een hobbelig tochtje gemaakt op de rug van een olifant, kan dat ook weer van de bucketlist af. Hierna gingen we nog even snel met een acht meter lange slang op de foto en vervolgde onze tour. We konden echter nog niet op pad zonder eerst een stevige bodem te leggen. Rustig aten wij onze rijst op terwijl onze gids op geheel Thaise wijze zijn soep naar binnen slurpte en smakte.

Met een volle maag begonnen wij met de tocht door de jungle. Natuurlijk geleid door onze gids, bewapend met kapmes, katapult en goede humor, vonden wij onze weg door de wildernis. Een paar kilometers en een hele voorraad muggenspray verder ("ja mam, jouw voorraad deet is er al doorheen, doneren kan op: NL54 RABO 0300 8778 54") kwamen we aan bij een Akha-stam. Hier kregen we een kopje thee dat we voornamelijk uit beleefdheid hebben opgedronken. De smaak die ons niet heek erg aanstond verging ons namelijk nog meer nadat we de traditionele Akha-afwasskills bewonderd hadden. Ook namen deze mensen geen kopje thee met suiker maar voegde ze hier een theelepel zout aan toe.

Na deze korte pauze werd onze wandeling hervat. Onderweg werden de wetten der natuur ons nog eens goed duidelijk gemaakt, zo kregen we geleerd welke champignons we wel en niet moesten plukken en zo raapten we ons avondmaal bij elkaar. Tegen een uur of 6-7 kwamen we aan in de Tigerland Rice Farm. Een berghut geheel zelf in elkaar getimmerd door uncle Kian en zonen met prachtig uitzicht over de rijstvelden. Hier brachten wij geheel in junglestijl de avond en nacht door.

Gewekt door een kukelende haan schoven we aan bij het ontbijt, zeer verrassend: een bordje rijst. Langs bananenbomen, koffieplanten en vele rijstvelden kwamen we na een paar uur wandelen aan bij een dorpje van de Lahu-stam. Onderweg hadden we alweer een paar ingrediënten gevonden voor onze lunch, paddenstoelen en bamboewortels. Hierna begon onze weg maar de bewoonde wereld.

Voordat we afscheid namen van onze uncle Kian bezochten we nog een waterval waarin we het zweet van de afgelopen dagen konden afspoelen. Compleet vermoeid werden wij weer afgezet bij ons hotel en moesten we helaas afscheid nemen. Daarna gingen we in de stad opzoek naar iets te eten, iets anders dan rijst.

Hiermee kwam onze tijd in Chiang Rai ten einde en vervolgden we onze weg naar Sukothai.

• 30 Juli 2015 - 23:35

Carola Hensels:

Hallo smurf en Smurfin,
    Alles prima bij jullie, wat een avontuur! Geweldig!!
    Die trip door de jungle en die overnachting. Zeer bijzonder.
    Zijn jullie niet geplaagd door de muggen.
    Als de kleine flesjes op zijn, koop dan iets. Zorg dat je goed beschermd bent.
    Verhongerd die Ruben niet met al die rijst? Wordt nog slank die jonge.
    Rijst s'morgens, rijst s'middags en dan hopelijk ook nog niet sávonds.
    Morgen komt Eloy en Audrey al weer terug.
    Voor hun zit het erop.
    Vandaag waren we op de verjaardag van Bas in Bocholtz.
    Maak er iets moois van!
    Heel veel liefs van Pap en Mam en natuurlijk onze kleine Flits.

• 30 Juli 2015 - 23:38

Carola Hensels:

Wat een schitterende foto!
    Jullie zien er goed uit. Hoe is het weer?
    Xxx mam.

• 02 Augustus 2015 - 11:46

Oma En Opa Uit Eindhoven:

Hallo, wereldreizigers,

Zoals beloofd zou ik ook een reaktie schrijven op jullie blog. Ja, wat vinden wij twee van jullie avontuur?
    Oma houdt niet van slangen en wij houden helemaal niet van muggen. Dus ik denk dat wij die reis maar beter niet kunnen maken. Goed, er zitten ook een paar jaartjes verschil met jullie, ha,ha,ha,ha!
    Profiteer er maar van, sla alle belevenissen goed op voor later, maar doe ook niet mee met alle aangeboden toeristische attrakties.
    Na ons super verblijf in Maussane genieten wij nu thuis van een heerlijke zomer.Jason is samen met zijn twee nichtjes uit Eefde twee dagen bij ons geweest Dat was een heel gezellig gebeuren.Maxime had gekookt en wij konden relaxed op de bank zitten. Ondertussen genoten we van een lekker glaasje wijn uit de Provence.Nou, all the best en tot de volgende blog,

Oma en Opa